piątek, 15 marca 2013

Projekt DOWN-LOVE

Oj dawno już nie pisałem. Po pogrzebie Karola stwierdziłem, iż muszę wziąć się jeszcze do większej pracy na rzecz osób niepełnosprawnych. Praca i studia pochłonęły mnie całkowicie  Postanowiłem zorganizować projekt DOWN-LOVE, którego najważniejszym celem jest wywołanie debaty, dyskusji w szkołach o różnym szczeblu - na temat niepełnosprawności, dyskryminacji "inności", etc. Projekt zostanie zainaugurowany 21 marca br, czyli w Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.
Nazwa również nie jest przypadkowa... Karol zmarł w koszulce, na której było napisane "miłość zostaje tu". To On właśnie jest wielką inspiracją tego projektu. Jego ostatnie miesiące pokazały, jak nasze społeczeństwo jest jeszcze zacofane... jak bardzo brakuje ludziom edukacji - związanej np. z niepełnosprawnością. Lekarka, która pyta "od jak dawna dziecko choruje na Zespół Downa?" jest zarówno śmieszna jak i żałosna.
Od dawna już spotykam się z wieloma aktami dyskryminacji, braku szacunku - skierowanej do osób niezwykle mi bliskich. Postanowiłem, iż nadszedł czas, aby naprawdę starać się coś w tym naszym życiu zmieniać. Może jeżeli licealistka, chcąca iść do Akademii Medycznej, dowie się czym jest Zespół Downa - w przyszłości będzie w stanie pomóc takim osobom... Wydaje się, że jest to walka z wiatrakami - lecz i tak sądzę, iż ma ona głęboki sens.
Nie potrafiłbym teraz wycofać się z działań społecznych, bo gdybym to zrobił, całkowicie bym sfiksował... i tak teraz bardzo mi Karola brakuje... Codziennie przypominają mi się historię, miejsca, gdzie się razem bawiliśmy...
Projekt DOWN-LOVE jest dla niego i przez niego stworzony. Zapraszam do śledzenia wydarzeń włączonych w projekt na profilu Facebook - tam więcej informacji. Wspomnę jedynie, iż w projekt włączono warsztaty "Scena dialogu", konkurs "Down-Love" oraz konferencję naukową. Trwać on będzie od marca do czerwca br. Całość organizowana jest przez wszystkich - całkowicie wolontarystycznie.
Wiem, że Karol pomaga mi, przy realizacji tego projektu.
A co do Teatru Integracyjnego ALA, o którym kiedyś wspominałem .. Jutro, tj. 16 marca ruszają rozmowy z rodzicami dzieci niepełnosprawnych oraz z wolontariuszami. Ruszamy w kwietniu! Na razie bez funduszy.
Nie mogę doczekać się kontaktu z warsztatowymi Przyjaciółmi, którzy tak bardzo przypominają Karola.

3 komentarze:

  1. Chciałabym być z Wami i z Antkiem. Chętnie pomogę.
    BaHa

    OdpowiedzUsuń
  2. Pawle..Jesteś wartościowym Człowiekiem.
    Życzę powodzenia w realizacji marzeń...Dziękuję za krótką współpracę...
    Tymczasem przesyłam piękną opowieść a propos MIŁOŚCI: http://wielkamalamilosc.blog.onet.pl/2010/03/17/w-jaki-sposob-pan-bog-wybiera-matki-niepelnosprawnych-dzieci/
    ...i chcę Ci jeszcze powiedzieć, że w pn mam nagranie(odc) z Chłopcem z Zespołem Downa, ma na imię Karol...i już nie mogę się doczekać..:) Dam Ci znać jak będzie emisja. CIEpło pozdrawiam- S.O.

    OdpowiedzUsuń